Långpass söndag

Efter vadproblemen har jag fått ta ett steg tillbaka på långpassfronten. Före jag fick ont så låg långpassen på 28-30 kilometer och första längre efter skadan var 15 kilometer. Nu är jag uppe i över 20 kilometer och dagens långpass blev 22,5 kilometer så det börjar sakta men säkert ta sig igen.

Den här söndagen började med hotellfrukost och hundutställning med brorsan + familj och sen fick jag sällskap av brorsan på långpasset också! Jag sprang 7 kilometer ensam, sen 7 kilometer med brorsan och så resten ensam igen och som vanligt gick tiden mycket snabbare med sällskap än om jag skulle ha sprungit hela själv. Löpningen gick bra idag, lite väl mätt av frukosten kanske och lite trött i ländryggen av gårdagens tävling men annars fin känsla. Och bästa av alls är att vaden inte alls känns av!

img_4702

Iskaffe efter långpass är en favorit som jag hade glömt bort! Så gott efter ett svettigt långpass!

Lämna en kommentar