Ingen löpning än så länge

Nu har det gått två långa veckor sen jag senast sprang. Tränat har jag gjort, både cyklat och vattenlöpning, men det är inte samma sak. Saknar löpningen så det gör lite ont.

Under de här två veckorna har jag varit en gång till osteopat och två gånger till massör. Massören konstaterade att mina inre vadmuskler var helt fast och så kändes det också när han masserade. Massagen verkar ändå funka och nu har jag faktiskt inte haft ont på några dar. Om jag går en längre promenad så känner jag en trötthet i vrist + vad som inte är helt normalt men ingen smärta.

Pratade med coachen igår och nu ska jag försiktigt ta tag i löpningen igen. Jag skulle ha fått springa redan idag men jag tar en extra vilodag och börjar imorgon. Idag har det snöat hela dagen och underlaget skulle säkert ha varit ojämnt. Men imorgon är det lovat att solen ska skina så jag beslöt att göra min löpdebut då. En extra vilodag gör nog ändå bara gott för vrist + vad.

Återkommer alltså under påsken med hur det gick med löpningen!

Lämna en kommentar